Skadesbehandling

Køb dine artikler til skadesbehandling mod sportsskader hos Nippon Sport.
Vi har sportstape, isposer, bandager og meget mere. Vi har alt, hvad du har behov for både ved ringside og til træning.
Vi kan altid tilbyde Danmarks laveste fragt, fuld tilfredshedsgaranti og hurtig levering.

 Alt udstyr til coaches lægetaske til ringside. Ring for tilbud om en pakkeløsning.
 Vatpinde, pressejern, blod-koagulerende væske - ALT du har behov for.
 VI har ting, du altid burde have med til træning såsom sportstape og isposer.

Position
Sorter faldende

256 pr. side

173 vare(r)

Position
Sorter faldende

256 pr. side

173 vare(r)

Skadesbehandling

Når man motionere - om det så er kampsport eller fitness - så vil man altid være udsat for skader. Ved den korrekte træning styrker man krop og sjæl ved træning. Men desværre vil der altid være et vis slid på kroppen, som man aldrig kommer ud over. Dette slid kan forebygges med det rigtige udstyr. Hvis skaden dog skulle ske, så har vi også udstyret til at støtte gamle skader og til at øge din ydelse trods en skade. Med andre ord så har vi det fuldendte udvalg i skadesbehandling.
Har du en skade eller skal du forebygge forudsete skader og ønsker viden omkring dette, så skal du ikke tøve med at kontakte os. Vi har mange års erfaring med skadesbehandling og har stor kendskab til kroppen og dets funktioner under træning.

RICE konceptet
Til generel skadesbehandling ved kampsport og fitness kan man aldrig gå galt i byen med isposer og tape. Dette er det mest brugte indenfor behandling af jævne skader ved træning. Den hyppigst sete skade er forstuninger og vred af led. Dette behandles ved brug af RICE konceptet. RICE står for Rest, Ice, Compression, Elevation. Dette skal forstås således:
Rest = Hvile. Så snart skaden er sket, er det vigtigt at hvile, indtil eventuel hævelse har lagt sig og til man har fuld bevægelse i ledet igen. Dette kan tage en til flere dage.
Ice = Smid is på. Maks 20 minutter ad gangen. Isen hjælper med at sænke en hævelse, så blodomløbet forbliver optimalt.
Compression = Komprimer det ramte område. Komprimering hjælper med at sænke hævelsen.
Elevation = Hæv det ramte område over hjertehøjde. Dette forhindre for meget blod til at strømme til området og det modvirker derfor en hævelse.

RICE skal påstartes straks efter skaden er sket. Desto hurtigere man kommer det i møde desto mere effektivt er det!